2011-02-03

Frågepanelen - bidrag till Boulespel

Fråga:
Hej,

undrar om det finns möjlighet för en förening att söka "bidrag" för att träna boule på annan ort under vinterhalvåret, då kommunen inte kan erbjuda någonstans att träna boule.
Ex bidrag för att hyra planer av annan förening.

Svar:
Nej, det tror jag inte att det gör. Men mer exakta besked kring regelverket för kommunala bidrag tror jag att du kan få från utvecklingsförvaltningen på kommunen.

Jag tror det är bra för Tyresö att kunna erbjuda möjligheter till Boule (och andra idrotter) under stora delar av året. Därför har vi drivit på för ett utrymme (hall) för flera av de idrotter som inte ryms inom nuvarande utbud av lokaler.
Sent om sider verkar det som om majoriteten i kommunen försöker hitta en lösning. Det är bra om det blir verklighet.

Däremot känner jag mig mycket tveksam till bidrag för att vissa idrotter ska kunna få bidrag för att åka till andra kommuner när utbudet inte finns här.
Vi ska sträva efter ett brett utbud på hemmaplan - men kommer aldrig kunna täcka alla idrotter och i det läget kommer vi inte kunna subventionera alla de som inte får sina behov tillgodosedda på hemmaplan.

No comments:

Politik
eXTReMe Tracker