2009-05-19

Evins pizza - väl värd en omväg



Det är alltid värt en omväg för att passera sköna Tyresö. Men nu är det, som en viss matguide brukar hävda, ännu mer värt en omväg.

Mitt i kampanj och kommunarbetet hinner jag inte med så mycket bloggande just nu. Men jag har tidigare skrivit om de många goda kandidater som finns på den socialdemokratiska listan i år. Jag kanske lutar mot Åsa Westlund för hennes intensiva miljöarbete - men ett enkelt val är det inte.

En av de jag funderat på är Evin Cetin som blivit flitigt uppmärksammad för den enorma kampanj hon lyckats mobilisera. Även om jag kan beundra den är det hennes seriösa arbete för integration och asylfrågor som gör att jag överväger hennes namn.

Och samtidigt som man ska vara seriös är det ju svårt att inte titta åt den fantastiska kampanjen. Pizza-Sverige har verkligen blivit ett begrepp och nu har Alléplans pizzeria här i Tyresö inte bara delat ut material om vad Evin vill - nu har de också skapat Evins pizza. Kunde naturligtvis inte låta bli att smaka häromdagen.
Och om pizzan motsvarar hennes arbete bådar det gott. Det är en delikat pizza med mozzarella, ruccola, parmaskinka, champinjoner och bearneise-sås (fast vitlökssåsen i små mängder är bättre)!

Detta inlägg är pingat på intressant
Andra bloggar om: , , , ,

No comments:

Politik
eXTReMe Tracker