2009-03-04

Sorry, jag tänker inte gå på ditt möte..

Det börjar bli dags att säga det lite oftare tror jag. Det är årsmötestider och allehanda grupper vill att man ska komma och hälsa på. Det känns naturligtvis skönt att vara efterfrågad och att fler vill se ett alternativ till den utveckling som nu sker i Tyresö (se ovan). Det är också bra för mig eftersom jag ser hur en passiv politik drabbar människor i deras egen vardag.

Samtidigt - två killar därhemma som börjar bli tydligare på att de inte gillar när pappa är borta jämnt. Under de här månaderna februari-april kunde jag lätt fylla varenda kväll.

Men hur skulle jag då kunna bygga snöborgen (fast den börjar tina nu) eller alltid förlora i sällskapsspelet mot yngsta sonen (och ibland förlorar jag även när han håller sig till reglerna)?
Och varför ska jag inte höra äldsta sonen läsa ut sin första Kalle Anka-pocket?

Så, sorry - ibland kommer jag säga nej till ditt möte. Det är inte brist på respekt - det är precis tvärtom. Det är beundran för de som bryr sig för lokalsamhället och som vill göra något för sina medmänniskor. Men det är också beundran för de som samtidigt klarar att bry sig om sina närmsta...

Men jag hoppas jag kan komma nästa gång. Så skicka inbjudan. Låt stå!

Detta inlägg är pingat på intressant
Andra bloggar om: , , , ,

No comments:

Politik
eXTReMe Tracker