2008-10-29

Parfym, Nuder och Dixie chicks (och lite annat på hjärnan just nu)

Har hänt en del sedan sist;

* Barnkalas för sjuåringen avklarat. På lekland. Så värt 1000 kronor - allt fixat och allt klart. Och så kul de hade.

* På vägen dit lyckades jag tappa en miniflaska herrparfym på badrumsgolvet. Försökte göra rent men det är bara konstatera att det rummet nog kommer vara parfymerat typ i ett år framåt...

* Har två dagar i rad varit i DN - först med ett brev till Reinfeldt. Han har inte svarat ännu. Men han verkar a andra sidan inte vara så talför överhuvudtaget. Förstår inte hur han kunde bete sig så mot de som tog emot honom i kommunen.
Sedan skrev jag en artikel mot vänsterpartiets nationella skattepolitik. Jag tycker de är lika obalanserade som moderaterna - fast åt andra hållet. Medan moderaterna hävdar att all tillväxt ska gå till privatkonsumtion (och mest till de med höga inkomster och stora förmögenheter) så gör vänsterpartiet exakt tvärtom. All tillväxt under de senaste åren ska fördelas om till det offentliga retroaktivt. Tror att det är en helt omöjlig idé och dessutom att bortse från de behov som många låg- och medelinkomsttagare har av förbättrad levnadsstandard.
Sedan är det naturligtvis rätt att bli upprörd över att moderaterna sänkt inkomstskatter med 100 miljarder och satsat 1 (en) miljard på vården.

* Köpte igår Pär Nuders bok (är lite sugen på att få reda på vad han skriver) - men den var inte helt lätt att hitta. Såväl Tomas Bodströms som Faddes bok var mer skyltat i Tyresös bokhandel.

* Dixie Chicks! Såg ni dokumentären. Är lite förälskad. Vilket band och hur coolt var det inte att de efter den oplanerade kritiken mot Bushs irak-politik och den hat-kampanj som följde lyckades förändra sin musik och omdefiniera sin profil. Och vilka personligheter.

* Och så var det tio bra saker jag hade tänkt skriva om men som jag nu glömt. Nu är jag i alla fall klar med vår budget (kommer snart ett blogginlägg om) så nu ska jag skriva lite oftare. Och något om presidentvalet är på gång också...

No comments:

Politik
eXTReMe Tracker