2008-09-16

Roligt igår och idag

HV vann. Överlägset. Så går det när media allt för snabbt korar segrare (Frölunda såg verkligen bleka ut). Ja, jag vet att jag inte ska kora HV till vinnare för då gör jag samma sak.

Besöket på Brevik skola idag. Träffade rektor Anna Hansson Bittár. En riktig eldsjäl som ser behovet både av lärartäthet, ledarskap och utveckling. Visar att friskolor kan tillföra mycket till skolväsendet.


Socialdemokraterna och Mona Sahlin tar väljare från exakt alla håll. Från högern, soffan och vänstern. Visar att vi är, och ska vara, ett brett parti som mobiliserar de som tycker det är viktigt att hålla ihop samhället.


Magnus Betnér gör standup i en kyrka. Provocerar och utmanar på ett alldeles underbart sätt.
Och så intelligent. "Det kommer ofta fram folk efter det att jag uppträtt och är ganska arga ibland och det är ganska ofta kristna och det tycker jag är extra intressant. De kan komma fram och säga - du ska inte stå och raljera om Jesus - du kommer att brinna i helvetet och sådär. Det är ju påfallande ofta människor som man känner att man inte skulle vilja tillbringa en evighet med. Man känner lite sådär - kommer du till himmelen - men då så skicka ner mig. Inga problem med att brinna där en stund om jag slipper dig - det är lugnt".
I ditt ansikte handlar om att stand-up-komikern möter de han pratar om. Jag ser redan fram emot framträdandet på Aftonbladet.

På drygt två veckor har regeringen vräkt ut 92 miljarder (enligt deras egna pressmeddelanden) på olika skattesänkningar och utgiftsökningar. Känns kanske inte helt ansvarsfullt. Snarare som ett desperat försök att köpa tillbaka en del förlorade väljare. Men då är det faktiskt roligt att det inte verkar löna sig i opinionen.

Mindre roligt är att nästan inget av dessa pengar verkar riktat mot skola och förskola. Det lämnas till kommunerna och med vikande skatteunderlag och ointresserade skolpolitiker (som här i Tyresö) verkar det vara nedprioritering som gäller.

Detta inlägg är pingat på intressant
Andra bloggar om: , , , , , , ,

No comments:

Politik
eXTReMe Tracker