2008-05-18

I morgon på Strandskolan - idag i Toscana (i tanken)

Igår var jag aktiv som bara den. Och eftersom Kristina varit det idag är vårt hus nästan i fas (dvs i ordning - mer än vad det någonsin varit?).
För egen del har väl min dag varit sådär. Fest/middag igår hemma hos Mikael och Nathalie. Väldigt kul (tyckte i alla fall jag), fantastisk mat och en del angenämt dricka gjorde nog idag till en något segare dag.

Blev dock lite gladare när jag upptäckte att en av mina gamla bekanta från riksdagsgruppen Ewa flyttat till en av världens vackraste städer, Montepulciano i Toscana, där hon driver en agriturismo och odlar ett av världens bästa viner, Vino Nobile. Misstänker att det inte bara är jag som är avundsjuk...

I morgon bär det av till Strandskolan för ännu en praktikvecka i Tyresös skolor. Tror att den är lite annorlunda än Fårdala. Ska bli spännande att se och jag återkommer med rapporter.

Detta inlägg är pingat på intressant
Andra bloggar om: , , , ,

No comments:

Politik
eXTReMe Tracker