2007-08-04

Skadad

Sol kan aldrig vara bra. En dag med sol och man blir skadad. Har åter efter ett antal "dåligtväderdagar" i Stockholm (då jag likt "alla andra" rustat hemmet) begett mig till stugan på Visingsö. Började dagen på Kumlabybadet (uppvärmd kommunal pool) och fortsatte på stranden (garanterat icke-uppvärmd Vättern). Hem, hänga upp kläder, slappa - tänkte jag.

Men för stora badtofflor (lånade eftersom jag glömt mina) och en stentrappa satte stopp för det. Jag föll pladask och på något sätt lyckades jag åstadkomma ett stort hål i min tå. Borde väl egentligen sys men det är för krångligt här utifrån ön så vi får se om läkeköttet fixar det.

Men misstänker att badsäsongen tog slut precis när den skulle till att börja.
Tur att man ska börja jobba på måndag. Och kanske bra för arbetsmoralen!

No comments:

Politik
eXTReMe Tracker