2010-09-08

Kd står för en valrörelsens mest sanslösa påhopp för att dölja egen passivitet

Vad har Kristdemokraterna gjort i Tyresös lokalpolitik under de fyra gångna åren?

Kan du svaret på den frågan så är du verkligen initierad. De har inte synts utanför sammanträdesrummen och väl där har de knappt yttrat sig - än mindre lagt några egna förslag.

Detta blev extra tydligt när lokaltidningen Tyresö Nyheter granskade hur aktiva fullmäktiges ledamöter (och partier) varit. Kristdemokraterna var ett av två partier som varit minst aktiva.

Det har nu fått Kennerberg att bli arg på artikeln och med en helsidesannons i den andra tidningen Mitt i Tyresö (säkert värd sina kanske 20 000 kronor) försvara sig. Jag har visst gjort massor säger han - fast det syns inte för det är i slutna rum i alliansen.

Och nu är det nog fler än jag som tänker att han ska berätta vad det är han gjort - när han har en chans på en betald helsida. Men det gör han inte. Om sin egen aktivitet är han helt tyst.

Istället hoppar han på oss Socialdemokrater för att vi driver negativ kampanj.
Tyresö Nyheter har förvisso en ledarsida med socialdemokratiska förtecken men redaktionen jobbar självständigt och har i just denna artikel presenterat en lista över mest aktiva politiker där det bara finns en socialdemokrat på topp-tio-listan (vi ska skärpa oss - men vi är a andra sidan många som är aktiva i fullmäktige). Knappast något jag skulle vilja marknadsföra oss med om jag själv fick bestämma.

Nåja, det är väl så att artikeln tog hårt på Kristdemokraterna. Och då är det väl lättast att slå på någon annan.

No comments:

Politik
eXTReMe Tracker