2010-07-06

Vad brinner du för?

I dessa dagar när både det ena och det andra brinner här på Gotland finns det väl anledning att fundera på vad det är man själv brinner för.

Jag är på plats - helt privat - på egen bekostnad och utan åtaganden. Jag går på de seminarier som jag tror jag har nytta av. Jag visar sympati med de som jag tycker driver kloka frågor.
Visst finns det mycket att säga om Almedalen - det är ett stort jippo - visst. Men också en stor arena för att få kompetens.

Själv har jag lyssnat på seminarier om hur alla barn kan få en bra utbildning - oavsett bakgrund - och hur ungdomar kan få jobb. Jag lyssnar också av diskussioner om hur klyftorna kan minskas och utanförskapet begränsas. Följer också debatten om jämställdhet, både när det gäller lönediskriminering och prostitution där många agerar här.
Det brinner jag för.

Andra brinner mest för att få av alla skattebetalare subventionerad städhjälp.
Men det är ju det som är kul med Almedalen - det syns vad folk tycker är viktigt...

No comments:

Politik
eXTReMe Tracker