2009-02-05

Och varför ska man rösta på något annat än moderaterna nu då om man är borgerlig?

Ok - jag är partisk. Jag tycker inte om kärnkraft. Jag tror helt enkelt inte att framtidens energi bygger på uranbrytning och avfallsförvaring som ingen vill ha i sin egen närmiljö. Jag tror inte heller att den kan bygga på något som har stöd så länge det går bra - men som politiker och folk snabbt vill avveckla om/när något går illa.

Ok - jag vet hur det brukar funka. Man har förlorat något och så vill man inte låtsas om det. Så får man en liten kompensation som inte på något sätt står i proportion eller kompenserar för det ursprungligt negativa. Folkpartiet förlorar motståndet mot vårdnadsbidrag och får en jämställdhetsbonus som inte på något sätt kommer hjälpa de kvinnor som riskerar att drabbas i arbetslivet. Centern får satsningar på förnyelsebart som är på en sådan nivå att det gör en marginell nytta samtidigt som man undanröjer alla marknadsekonomiska betingelser för förnyelsebar energi.

Ok - jag vet att väljarna vill ha samarbete. Jag vet att många väljare (på borgerliga sidan) vill ha kärnkraft. Och att det kanske finns någon nisch i närheten av Stureplan som inte är täckt.

Men jag kommer ändå inte på ett enda skäl för varför man om man vill rösta på ett borgerligt parti ska rösta på centern.
Finns det någon annan som gör det?

PS det är inte svårt att hitta bra ironier över centern på nätet idag - den bästa finns dock på centerns egen hemsida... (tack Anders för tipset)

Detta inlägg är pingat på intressant
Andra bloggar om: , , , ,

No comments:

Politik
eXTReMe Tracker