2009-02-12

Hur kommer det sig...

Hur kommer det sig att man kan vara så olika i jobb och i det privata?

Rätt ofta känner jag så. Och jag tror efter att ha pratat med andra att jag inte är helt ensam.
Jag är extremt skötsam när det gäller andras pengar. Blir ofta kassör eller revisor i föreningar där jag är aktiv. Ogillar slöseri i kommunen. Men samtidigt dålig när det gäller min egen ekonomi. Har för andra gången på två månader tappat bort kvitton på kommunala kostnader - vilket innebär att jag får betala själv.

Jag gillar att fatta beslut och komma till slutsats. Tror att det finns rationella skäl, utifrån grundläggande värderingar, för de flesta beslut och driver dem hyfsat snabbt till beslut - i jobbet. Hemma är det nog annorlunda. Gillar att resonera och tvekar nog ofta inför besluten som måste fattas.

Praktisk - kanske inte hemma - men definitivt i det som har med jobbet att göra. Social - Ja, i jobbet men när det blir alltför privat kan jag bli aningen tillbakadragen och isolerad.

Jag gillar det inte. Jag skulle vilja vara mer konsekvent och samma människa i olika sammanhang. A andra sidan verkar det som om de mina gillar mig ändå - kändes så när jag läste kvällens godnattsaga för Jonathan och Tobias. Kanske finns det någon god sida som jag missat...

Detta inlägg är pingat på intressant
Andra bloggar om: , , , ,

No comments:

Politik
eXTReMe Tracker