2008-10-07

Tråk-blogg

Sitter hemma och jobbar ett tag efter en inspirerande lunch (tack Mathias). Sängen är lockande efter en natt som var osedvanligt hårt drabbat av mardrömmar hos barnen.
Men mitt i ett ögonblick när jag funderar på att lägga Luther åt sidan tittar jag ut och ser tre gigantiska älgar - mitt i villakvarteret. Grannen Stig hade totalkoll och sa att de brukar komma - äta fallfrukt och bli alldeles lagom berusade innan de traskar vidare.

Igår hjälpte jag för övrigt mina två söner att lägga upp deras första hemsidor/bloggar. När de frågade vad min hette kom den dräpande repliken - "det var det tråkigaste namn jag hört".
Sant i alla fall om man jämför med deras bloggar.

Idag har socialdemokraterna presenterat sitt budgetförslag i riksdagen. En bra satsning på jobb, välfärd och utbildning utlovas. Det blir ett tydligt alternativ till den regeringen som inte lyckats med jobben, rustat ner tryggheten och tycks sakna ambitioner för utbildning.

Återkommer med synpunkter lite senare om det.

No comments:

Politik
eXTReMe Tracker