2008-06-16

Olika falla ödets lott...

... just tillbaka från bilverkstan kan jag konstatera att det är lite som att gå till tandläkaren. Du vet att du måste gå dit (alternativet är värre)- men du får betala dyrt för något som egentligen inte är så kul.

Nåväl - den här gången var jag där med en liten grej som dels borde gå på garanti alternativt inte bli så dyr (en nyckel som slutat fungera) så nu var det väl inte så farligt. Men när jag sitter och väntar överhör jag ett litet samtal där en stackars bilägare ställs inför valet att betala antingen 20 000 eller 15 000 (originaldel eller inte) för att få en fungerande luftkonditionering. Min enda tanke är att där rök den semesterkassan för den familjen.

Själv slutar min räkning för ett utbytt batteri på 34:-. Billigast någonsin för min del . Misstänker att min luftkonditionering i stället pajar om typ ett år (typ 10 dagar efter att min garanti upphört...)

1 comment:

Anonymous said...

Så är det med Saab vetdu, dyrt och hopplöst - men snart tar väl tyskarna över får vi tro och flyttar allt till Rüsselsheim?

Politik
eXTReMe Tracker