2008-05-14

Ett dygn med två av mina vardagshjältar

Lite lagom stressad till fullmäktigegrupp lovar jag att hämta Kristina vid bussen och lämna över barnen. Ska ringa för att kolla var hon är men det är bara upptaget. Väl framme vid den överenskomna busshållplatsen ser jag henne i väggrenen med en avsvimmad man. Sedan spenderar hon den närmsta timmen med att hjälpa honom att komma i kontakt med ambulans (vars personal inte agerar lika starkt) och ge honom värme och hjälp. Jag fick mindre tid innan gruppen men blev ännu lite stoltare över min fru.

Den andra hjälten är Ulrica. Inte bara för att hon är modig som vågar testa något så nytt och har integritet som få. Hon är dessutom den som man trots alltför sporadiska kontakter kan prata med som kanske ingen annan. Tror vi alla har vännen som bara genom vänskapen är våra hjältar.

Detta inlägg är pingat på intressant
Andra bloggar om: , , , ,

No comments:

Politik
eXTReMe Tracker