2008-04-26

På tåg - och för första gången...

... är jag lite småirriterad på människor som talar i telefon runtomkring mig. Brukar tvärtom tycka att det är bra att folk kommunicerar och använder modern teknik. Men efter en timme med konstant monolog i bakgrunden om cirkulationspumpar, ritningar, vattenflöden och pressuationspump (tror jag den heter) så börjar jag känna mig lite teknikfientligt gnällig. Annars är jag och Tobias på väg till farfar för att fira hans 75-årsdag. Det är riktigt mysigt att åka tåg tillsammans och kombinera upptäckandet av allt som utspelar sig runtomkring med dataspel och läsande. Politiskt känns det annars som om att den borgerliga regeringen gör sitt bästa för att vinna tillbaks de förlorade väljarna genom att lova än det ena än det andra. Det känns ansvarslöst och aningen desperat - men framförallt känns det som om att de inte möter många av de viktigaste utmaningarna. Var på en skola i fredags och fick beskrivet hur andelen barn med särskilda behov ökar utan nog med resurser.

No comments:

Politik
eXTReMe Tracker