2008-04-07

Man ska inte läsa andras datorer, man ska inte läsa andras telefoner, man ska inte läsa....

Så har det hänt igen. Teknikfånen Martin har kastat sig över en cool teknisk pryl som jag inte sett innan (denna gång var det en Iphone). Förra gången det begav sig var jag bara tvungen att kolla en ombudsmannabekants nya handdator. Modellen som då var ny var känd för bra bildvisning och efter ett tag allmän kollning på gränssnitt och programutbud kände jag att det var dags att kolla på detta bildprogram.
Det tog millisekunder innan ombudsmannen ryckte ifrån mig handdatorn och jag hann bara få en snabb blick av de väldigt privata bilderna.

Och i helgen hände det igen. Iphones lösningar av gränssnitt och program som ju fortfarande är hyllade av en nästan enig kritikerkår (hade de bara fixat den som 3G och lite bättre kontorslösningar hade det ju varit en lysande affär) måste man ju kolla runt i. Vis av erfarenheten gick jag INTE in i bildprogrammet utan nöjde mig med att kolla mer allmänna delar som web-läsare, kartor, kalender-snitt och inbox. Men där tog det slut - Iphonen rycktes ur händerna med hänvisning till att där fanns det minsann privata mail.
Men ägaren till telefonen kan vara lugn - den här gången hann jag inte se någonting som verkade det minsta privat.

Tror jag får ta ut mitt teknikintresse i affärer i framtiden. I telefoner som är garanterat fria från privata inslag....

PS - Ikväll klockan 19.00 - kanal 5 - Hockeyfinal!

No comments:

Politik
eXTReMe Tracker