2007-10-24

Frånvaro - utan/med giltig orsak

Ok. Jag skriver ett budgetförslag. Det är på ett sätt ett riktigt skituppdrag. Få kommer läsa det. Majoriteten, uppenbart ointresserade av bra förslag (såvida de inte är understödda av en stark opinion) om de kommer från oppositionen, kommer rösta ner dem. Samtidigt visar de vad vi tycker, visar skillnaden mellan blocken och initierar nya förslag. Så det ska göras. Men det är lite som tenta-ångest förr i tiden. Man gör gärna allt annat under tiden - även om det handlar om att städa...

Nåja, skriva blogg är väl ett legitimt skäl. Och så fort jag har med att säga om budgeten återkommer jag. För de som vill veta mer om det redan nu så noterar jag att www.tyresonyheter.nu har en bra skildring av budgetarbetet.

Därför blir det i stället två vardagsfunderingar;
1. såg igår råtatouille med den födelsedagsfirande sonen. Den var bra och säkert väl så rolig för mig som för sonen (mycket vuxenhumor). Men den scen som nu rullat i snart två år på Bilar-dvd:n i en trailer var som bortblåst. Och den hade varit så bra - var tog den vägen?
2. försöker ju som ni tidigare sett gå ner i vikt. Att konsekvent gå i trappor (upp till 6:e våningen) och äta salladsbuffeer verkar fungerar bra. 6 kilo har hitills försvunnit. Trodde att det skulle ses främst kring midjan men så här långt verkar det mest ha gett utslag i skorna. Är det verkligen fötterna som minskar i storlek först när man går ner i vikt?

Nu ska jag tillbaka till budgeten!

Förresten kanske inte heller sonens födelsedagspresent, i form av ett Xbox, var helt lysande för min arbetsmoral....

No comments:

Politik
eXTReMe Tracker