2007-08-06

Nu börjar det nyttigare livet...

Ja, jag vet att det har sagts förut men nu gäller det. Nu när arbetet kör igång tänker jag försöka arbeta bort de där extra sommarkilona som så lätt samlar sig när man får lite för mycket god mat och gott vin i sig - och när man rör sig aningen för lite.

Så nu börjar det. Gymträning, cykling till jobbet och trappgång i stället för hiss på jobbet ska vara normen (även om viss del av träningen inte kommer igång nu på grund av fotskadan - se nedan).

Nyttig mat (inte minst lunchen - vilket enligt en tidigare granskning lär bli en utmaning i Tyresö centrum - återkommer med en rapport om detta senare), inga friterade historier, godis (popcorn undantaget - det är ju trots allt en grönsak) eller bakverk (suck) och enbart alkoholhaltiga drycker till fester.

För att sätta lite press på mig själv erbjuder jag härmed en 20:a i belöning till den som ser mig inta något av ovanstående.
Återkommer med viktrapporter framöver...

Detta inlägg är pingat på intressant
Andra bloggar om: , , , ,

No comments:

Politik
eXTReMe Tracker