2007-07-08

Regn

I den numera allomfattande bloggkategorin "vad göra när det regnar" bidrar jag härmed lite med mina erfarenheter.
Två små barn kräver ju mer kreativitet än den bok, dator och film som jag skulle satt mig med. Så här kommer listan efter 4 dagars kompat regn;
*4 olika hus med ALLA i huset befintliga prylar som kan definieras som leksaker (ficklampor och mangel ligger högt på listan)
*Bullbak (men vad gör man av alla bullar när man väl bakat?)
*Spontant icke-planerat Danmarksbesök
*Ny TV med nya barnkanaler
*Skattjakt
*Skriva menyer samt vad som ska finnas på restaurang/Legomuseum
*Äventyrsland i Halmstad (det regnade bara lite)
*Låtsasköra alla bilar som finns i familjen (och lära sig var vindrutetorkaren finns)
*Måla tavlor med oljefärg
*Plaska i pölar (lite)
*Köpa godis i godisflygplanet (Jodå, det finns ett E4:an avfart 73)
*mm

Och barnen verkar faktiskt riktigt nöjda

Själv har jag faktiskt sett en och annan film och känner mig rätt nöjd med det.

No comments:

Politik
eXTReMe Tracker