2007-07-29

Mio slår nytt rekord...

Länge har jag trott att Ikea har de mest krångliga monteringsinstruktioner som finns. Jag omprövar helt detta - Mio slår alla rekord. Köpte ny hatthylla (Bond) och tänkte att det blir en enkel match. Men jag lovar att det varit enklare utan. Ikea kom tillbaka - allt är förlåtet.

Kanske imponerar inte heller deras produktnamn på mio. Man jämför ju med IKEA och deras charmiga namn. OK, jag är smålänning men jag tycker fortfarande det är kul att gå på IKEA och hitta möbeln Bankeryd.

Mio försöker nog sig på något liknande men Mio är ju lite mer Upmarket så där Ikea nöjer sig med Karlstad, Klippan och Tylösand så vill Mio vara mer internationella. Därför blir det namn som Amalfi, Berlin, Oxford och Rangoon (Ok, Ystad finns också - men det är också exotiskt på sitt sätt).

Men man funderar ju på hur de tänkt när man på det lokala Mio-varuhuset möts av en rotting-utemöbelgrupp som heter Pattaya. Orten är såvitt jag känner till (ö)känt för såväl prostitution som organiserad brottslighet.
Man undrar ju vilket Mio vill bli förknippad med?

Nu ska man i ärlighetens namn säga att gruppen inte finns på Mios sida på nätet. Det betyder väl att modellen är på in- eller utgång. Låt oss hoppas på det senare.

No comments:

Politik
eXTReMe Tracker