2007-05-01

Första maj

Så närmar sig första maj sitt slut. Jag hade tänkt åka in till Stockholm efter Tyresös demonstration. Allt annat än stabila ben efter gårdagens magsjuka satte stopp för det. Jag får vänta ytterligare ett år på att få gå i Stockholm. Men den som väntar på något gott...
Och samtidigt får man väl be om ursäkt till alla partivänner i Tyresö som man eventuellt smittade ner. För Tyresö tänkte jag inte missa!

Det var tal av Åsa Westlund (jo, Gislaveds kommun var nog aningen överrepresenterade...), SSU-kommunens kassör Mikael (som gjorde mycket bra ifrån sig) och undertecknad som skulle tala. Och så var det coola bandet Flashback som spelade.

Åsa upprätthöll sig mycket vid internationell solidaritet och miljöpolitik. Regeringens neddragning av biståndet borde med rätt vindförhållande ha nått ända bort till biståndsministerns lägenhet i närheten.

Själv frågade jag mig och de lyssnande om man inte kan begära mer av en kommun av Tyresös kvalitet på toppen av en högkonjunktur. Om man inte ens nu när det går som bäst för Tyresö och landet kan leverera bra satsningar på skolan. När gör man det då?
Om man inte ens nu kan satsa på bostadsbyggande - när gör man det då?
Och även om det fanns vissa i publiken, som vid en jämförelse med Täby och Nacka, drog en lättnadens suck över det stillastående ledarskap som alliansen uppvisar i Tyresö så hävdade jag att stillastående knappast var bra varken för utveckling eller rättvisa.

Mer om demonstrationen kommer snart att finnas att läsa på www.tyreso.sap.se.

Och nu tänker jag deklarera...

No comments:

Politik
eXTReMe Tracker