2007-04-27

Tolgfors osynlig - i affärspressen!

Mina läsare har tidigare noterat att jag som en av få har noterat handelsminister Sten Tolgfors. Han har varit allt annat än synlig.
Tidigare skriverier om detta har av någon välvilliga borgerliga bloggar kommenterats med att han i alla fall är synlig i affärspressen - vilket inte vore helt förvånande med tanke på att han är handelsminister.

Nu läser jag dock på TT att Sten Tolgfors är det statsråd som synts minst i afäärspressen under det gångna halvåret. Så nu syns han alltså inte ens där. Regeringens doldis har blivit än mer doldis.

2 comments:

Jonas Morian said...

Själv tyckte jag det var oerhört komiskt när Tolgfors syftes till i ett nyhetsinslag på SVT i morse - och studioreporten omedelbart efteråt förklarar att inslaget var gjort av norska NRK :-)

Claes Nordmark said...

Tolg...vem? Jag har faktiskt över huvud taget inte tänkt på att han är minister förrän jag läste detta inlägg av dig. Han måste ha missat de "nya" moderaternas PR-kurser. Alternativt ser han på sig själv som minister som man brukar säga om idrottsdomare: "En bra domare syns inte."

Politik
eXTReMe Tracker