2007-03-16

Utmanad

Jag har blivit utmanad av Johanna, min blivande kommunalrådskollega i Solna, att lista sex underliga eller knäppa saker om mig själv. Eftersom jag 1 - har svårt att motstå utmaningar och 2 - tror att man lär sig en hel del om personen bakom ytan just genom att veta de där lite konstiga detaljerna så antar jag utmaningen.

Däremot är jag stenhårt emot att skicka vidare kedjebrev och har otaliga gånger dragit på mig den olycka som förväntas komma till följd av att man inte vidarbefordrar till nya deltagare. Och trots det tyckar jag mig leva ett rätt ok liv...

Nåväl över till listan (helt utan inbördes rangordning);

1. Jag är en obotlig teknikfåne. Just nu riktar sig intresset mot mobiltelefoner och bilar. När det gäller det första så konstaterar jag att det ännu inte finns någon telefon på marknaden som svarar mot mina förväntningar. Jag är nämligen en stark anhängare av sk multifunktioner. Jag har ännu inte förstått varför man inte kan implementera rakapparaten i mobiltelefonen. När det gäller bilar - och just nu är intresset stort för att jag tänker köra med gott miljösamvete framöver - så kan dessa vara vackra. Är dock fascinerad över hur bilmodet förändras över tiden och brukar fundera på om man efter en tids intergalaxisk frånvaro skulle förstå vilka bilar som var nya respektive gamla...

2. Jag är uppvuxen med glasögon och en rätt rejäl synnedsättning. Denna hade jag fram till en dag i åttan då vi på en biologilektion skulle testa synen och det visade sig att jag hade bäst syn. Sedan dess noterar jag att jag ser mycket bra på avstånd.

3. Jag har en obehaglig vana i att så fort jag känner mig uttråkad av något falla ner i det senaste nyhetsflödet - till vilket jag utvecklat ett närmast absurt beroende - i mobiltelefonen. Det kan dock vara på sin plats att förklara att det inte alltid innebär att jag är uttråkad för att jag råkar använda min mobiltelefon.

4. Är närmast sjukligt intresserad av tv-serien 24. Trots att jag delar kritiken mot förekomsten av tortyr och att muslimer alltför ofta framställs som terrorister så bara måste jag se nästa avsnitt. Och trots att jag vet att tv4 kommer hålla mig på halster i så där 20 veckor till innan jag vet upplösningen så är jag beredd att leva med det.

5. Jag gillar att se sjöar (jag har förmånen att göra det hemifrån) men tycker inte om att bada i dem. Hav är ok (speciellt om det är rejält med vågor) men bäst är nog ändå en stilla och ren pool. Undantaget från sjökritiken är naturligtvis den konstgjorda sjön (Tinnerbäcksbadet) i Linköping med asfalterad botten...

6. Och jag avslutar med ett tips. Min favoritrestaurant här i livet är L'ACQUA E IL FUOCO som ligger högst upp på ett berg mitt emellan de små sömniga toscanska byarna Gavorrano och Ravi.

1 comment:

Johan Sjölander said...

Marin, jag vill inte vara sån. Men har du hört talas om DVD? Man kan fan inte kolla på 24 på TV. Dels för reklamen, dels för att det faktiskt är en värre tortyr än den Jack Bauer utsätter de slemma terroristerna för att tvingas vänta en hel vecka på att få veta hur det går.

Grattis till uppdraget, för övrigt. Väldigt överraskande att du inte lyckades hålla dig utanför den politiska hetluften så länge. Inte.

Politik
eXTReMe Tracker