2007-01-16

Tillbaka...

Som Nathalie helt rätt påpekat så har jag varit borta lite väl länge. Jul, nyår och uppsats är nog skälet. Och med uppsatsen upptäckte man att man inte längre är i de 20. Satt (hela) natten till måndagen uppe och gjorde färdigt min uppsats. Och det ångrar jag bittert nu...

Som vanligt i mina studier infaller två mönster.
Det ena är att 5-veckorskursen som ska köras på, just det, 5 veckor - men i min värld ska den göras på 2 veckor.
Och det andra mönstret är ju att det inte ska bli dåligt eller ointressant. Så efter att ha gjort en kvantitativ innehållsanalys och där matat in 76 680 värden i en dator (tar sisådär 50 effektiva arbetstimmar) så vet jag nu det mesta om medias valbevakning i Gävleborg, Kronoberg och Borås. Då återstår ju bara att göra den bra - och definitivt bättre än andras. Därav hela nattens arbete.

Och en natt utan sömn ska väl en man (eller kvinna för den delen) i sina bästa år tåla?
Svaret på det är - Nej.

Min tilltänkta studiedag har förbytts i sjukdom...

Men för att återvända till min frånvaro så lovar jag att den nu definitivt är över. Från fredag så kommer dagliga(?) inlägg. Varför fredag undrar någon? Jo det är då tentan som jag nu ska läsa in på 2 dagar infaller...

No comments:

Politik
eXTReMe Tracker