2006-12-07

Dagens frågor?

1. Varför står 8 bilar på kö till biltvätt klockan 13.30 en helt vanlig torsdagseftermiddag? OK, jag tvättar också bilen i sådana. Men 8 bilar - det tar typ en och en halv timme i kö. Har folk inte bättre saker för sig?
2. Varför envisas Mcdonalds med att ha på både musik och tv-ljud i sina (vissa) restauranter? Jag är nog en av de mer mediakonsumerande människorna men det där ger till och med mig ont i huvudet.
3. Vem bryr sig om att en svensk ska upp i rymden och varför? Blir världen bättre? Vad gör det för skillnad att det nu för första gången är en svensk med. Känner mig skeptisk och någon får gärna kalla mig avundsjuk. Men misstänker att det mer blivit en show för Maud Olofsson och Lars Leijonborg så att de kan vinna poäng på att vara i närheten av "hjälten"
4. Varför är det alltid så trevligt på Arenagruppens julkaffe? Är det för de oväntade mötena eller de välfyllda boklagren? Lycka till Arena - ni behövs!
5. Cecilia Garme slutar på Expressen framkom det under ovannämnda aktivitet - Finns det någon politisk reporter kvar på tidningen nu? Lycka till med företaget, Cecilia!

1 comment:

Anonymous said...

Hej Martin!
Hur vet DU att de var så många som skulle tvätta bilen den aktuella dage? Kanske det var åtta stycken bloggare som skickade inlägg från sina SE-mobiler ;-))

Politik
eXTReMe Tracker