2010-08-24

Saweståhl har egna öppettider på polisstationen - när ska det bli öppet för allmänheten?

Jag har som jag tidigare skrivit om på bloggen beklagat att Tyresös polisstation bara är öppen två timmar per vecka (måndagar 16-18). Jag har lika mycket tyckt att det är ett problem att Tyresömoderaterna tycks vara så nöjda med det. Deras toppkandidat till riksdagen, Mats Fält, tyckte det var rimligt i en tidningsartikel.

Jag har sedan frågat den moderata kommunstyrelseordföranden Fredrik Saweståhl om han och Tyresömoderaterna delar Fälts uppfattning. Jag har ännu inte fått svar från Fredrik men Mats Fält har svarat på tyresömoderaternas hemsida att han håller fast vid sin synpunkt - om han talar för Tyresömoderaterna framgår inte riktigt.

Nu visar det sig dock att Fredrik Saweståhl inte behöver bekymra sig så mycket om öppettiderna. I torsdag lunch gjorde han nämligen ett eget besök på polisstationen.
Frågan är nu om stationen ska vara öppen för alla eller bara för Fredrik S?
Vore bra med ett svar...

No comments:

Politik
eXTReMe Tracker