2008-05-04

En hel dag - och fortfarande 1-0 till huset

När jag en gång köpte hus sa en god vän till mig att jag skulle veta att det alltid var 1-0 till huset. Idag känns det så. Jag har jobbat från morgon till kväll och kroppen värker så där lagom. Samtidigt inser man för varje arbetsuppgift att det finns en till. Samtidigt det kommer närmare och jag tror att jag kommer hinna med det mesta under våren. Det blir jämnare.

Samtidigt tittar man ut över Drevviken och ser den ena vyn mer fantastisk än den andra. Är lite rädd att jag håller på att bli naturromantiker. Tycker faktiskt inte att de häftigaste underveken består i naturen utan i mänskliga aktiviteter varje dag.

Kanske är det därför jag så mycket ser fram emot morgondagen på Fårdala skola. I morgon är det studiedag och det blir att se lärare snarare än elever. Ska bli kul att se den delen av verksamheten också.

Detta inlägg är pingat på intressant
Andra bloggar om: , , , , ,

No comments:

Politik
eXTReMe Tracker