2008-05-03

Bästa stunden

Ja, jag vet att vissa tycker man är galen. Ja, jag är nog en morgonmänniska men jag älskar stunden innan någon annan vaknat. När drevviken fortfarande ligger stilla och spegelbilden är ohotad. När man hinner tänka, läsa (och uppenbarligen skriva blogg).

För snart tiotalet år sedan gick jag ner rätt kraftigt i vikt. Man ska ju må bättre av det och jag var vid den tidpunkten farligt nära en gräns där jag inte ville vara. På ett sätt mådde jag definitivt bättre. Jag kände och känner mig, precis som så många andra, bättre till mods och mer självsäker när jag kommer i kläderna bättre.
På ett sätt mådde jag definitivt sämre. Man tappar inte bara fett när man går ner i vikt utan också en hel del muskler och trots att jag sedan dess försökt vinna tillbaka just dem så "lider" jag av att vakna med en stel och värkande rygg om jag fått chansen att sova ok.

Under många (småbarns)år har det inte varit ett problem. Jag har effektivt väckts och ryggen har fått den rörelse som behövs för att inte få ont. Nu börjar även 3-åringen sova långt in på morgonen och helt plötsligt kommer den onda ryggen tillbaka.
Men det ger mig en bra morgonstund. (jo, jag ska gå och behandla den någonstans i Tyresö...)

En annan spännande sak man upptäcker som småbarnsförälder - vilken usel koll man har på filmutbudet. Kommer ni ihåg då man hade koll på minsta lilla film. Nu står jag där varje gång det blir film (något oftare på sistone) och funderar på vad jag ska se och tvingas konsultera diverse webguider.
Men på sistone har jag lärt mig ett knep. Om man istället håller koll på vilka gamla filmer de visar på TV så kan man snart lära sig vilka nya filmer som kommer. Igår såg jag delar av gamla Indiana Jones. Del 2 kommer om ytterligare en vecka och just det - En ny film är på gång på bio...
Lärde mig knepet i samband med Bourne-filmerna (som faktiskt är så bra)

Insåg att för övrigt att jag såg Indiana Jones-filmen när jag var 12 år (ålderskollen på bion måste ha funkat så där) och förstod igår varför jag tyckte den var så läskig.

Detta inlägg är pingat på intressant
Andra bloggar om: , , , , , , ,

No comments:

Politik
eXTReMe Tracker