2007-03-07

Teknikmagasinet - och saker man inte visste att man behövde

Har nu trött suttit kvar ensam vid matbordet efter att övriga familjen lämnat och fastnat i den enda inom räckhåll tillgängliga litteraturen - Teknikmagasinets katalog. Det är ju en del saker däri som man förvisso vill ha men också en del som man kanske inte tidigare vetat om att man behövde.

Vid en snabb blick upptäckte jag saker för sisådär 11600 kronor som jag i princip bara måste köpa (även om jag innan jag tittade i katalogen nog inte skulle tänkt på det) - och det var med en restriktiv tolkning.

Om man ska lista de lite mindre nödvändiga sakerna som jag bestämt mig för att ännu inte efterfråga finns;
10. Väckaruret Granat (ja, man får kasta den på morgonen)
9. Häftapparaten Shocking Stapler (eller någon av de andra 7 strömförande prylarna) som ger stötar till den som vill häfta.
8. Fet gris i kylen. Som skriker avskräckande varje gång man öppnar kylskåpsdörren.
7. Solar Airship. 8 meter hög ballong som garanterar att du är störst i parken. samt
6. Ätbara underkläder.
5. Rymdpenna som går att skriva med under vatten och vars bläckpatron inte torkar på 100 år (garanterar vem..)
4. Orgasm Key Chain som med ett enkelt tryck sprider ut höga orgasmljud
3. USB-hamster som springer i sitt hjul så länge som du skriver på ditt tangentbord.
2. Rullande namnskylt
1. Airzookan (gigantisk apparat) som skickar iväg en luftvåg mot den man "skjuter" mot

Det känns som om Teknikmagasinet träffar rätt med sin slogan "inget du behöver, bara saker du vill ha".
Och för en gångs skull känns det faktiskt som om Magnus Uggla träffar rätt med sin låt mot konsumismen som samhällsideologi. Jag vill inte vara tråkig - men ibland funderar man på nyttan - och skadan som dessa prylar för med sig.

Men visst de är ju goda exempel på mänsklig kreativitet...

Detta inlägg är pingat på intressant
Andra bloggar om: , , , , , ,

No comments:

Politik
eXTReMe Tracker