2007-02-16

Stig Strand och tidsuppfattning

Jag tycker om Stig Strand. Han verkar i allmänhet vara en rekorderlig karl som ibland säger ett och annat klokt om utförsåkning. Men en sak jag inte kan med är hans tidsuppfattning. Man kan med nästan hundraprocentig säkerhet veta att när Strand säger att "oj - nu tappade hon i tid" då går de upp i ledning. Omvänt betyder "nu går det bra" att åkaren ligger rejält efter. Tror du mig inte? Kolla på morgondagens slalom och du ska upptäcka en nästan otäck träffsäkerhet.

Grattis för övrigt Anja till bronset. Är nyfiken på om Aftonbladet i morgon kommer upptäcka att det finns två åkare före. När det gällde storslalomen bevärdigade de ju Hosp med en hel notis.

Detta inlägg är pingat på intressant
Andra bloggar om: , , , ,

1 comment:

Nathalie Sundesten Landin said...

Idag hade han väl ändå rätt... Tyckte nog jag. När han sa att han tappade i tid så gjorde han också det. Eller har jag fel...?

Politik
eXTReMe Tracker