2006-11-23

Carin Jämtin som ledare?

Nu ansluter Aftonbladet till den ström som jag tidigare rapporterat om som vill ha jämtin som ledare. Liksom tidigare är jag skeptisk. Det första är carins erfarenhet. Jag har inte förrän förra veckan - då jag hörde henne i en debatt mot kristina axen Ollin - hört henne i något annat än biståndsfrågor. Den som varken har mer förankring/erfarenhet av sakfrågor eller organisationen riskerar att bli strukturens fångar. Då blir man - eller hon - beroende av de som stöttat henne (dvs någon slags gammelvänster) och de som idag utgör den innersta kärnan kring Persson. Jag har tidigare sagt att jag tror det är en dålig startpunkt även om man - och jag gör det - tycker bra om Carin som person. Själv blir jag allt mer övertygad om att nästa partiledare borde heta Messing, Sahlin eller Wallström!



---- 
Skickat från en Sony Ericsson mobiltelefon

No comments:

Politik
eXTReMe Tracker