2008-05-02

Nystart

Ibland kommer det dagar då man känner att det är dags att starta på nytt. Att ta itu med alla saker som blivit liggande och allt det man skjutit på. Kanske är detta ytterligare en av de dagarna då det blir just bara en tanke eller känsla. Det har ju funnits några sådana.

Eller så är det faktiskt en dag då det händer. Då man tar itu med en del utestående saker och startar upp igen. Just idag känns det faktiskt så.

Den som lever får se.

En del av nystarten är att väcka liv i bloggen igen. Jag har periodvis varit trött under våren och inte kännt att jag orkat med denna. Kanske har jobbet och all den trötthet som finns hos den politiska majoriteten smittat av sig på mig. Nu känner jag i alla fall mer glöd och entusiasm. Dessutom har jag saknat dialogen med mina numera icke-existerande läsare (men kanske jag kan övertyga dem om att komma tillbaka). Så nu startar jag igen på riktigt.

För att markera skiftet - Ny färg och ny layout.

Under veckan som kommer blir det dagliga rapporter från min praktik i en årskurs 5-klass på Fårdala skola. Det blir inte klass 9A - men nästan. Jag är seriöst nyfiken på vad jag ska se och jag lovar att berätta om mina intryck från en skola i Tyresö 2008. Start på måndag.

Detta inlägg är pingat på intressant
Andra bloggar om: , , , , ,

No comments:

Politik
eXTReMe Tracker